Tuesday 11 September 2012

Cite Hari Ni....

Semua orang ada cita-cita. Begitu juga dengan saya. Kalu masa sekolah dulu bila Cikgu tanya besar nanti nak jadi apa..mesti jawab nak jadi Cikgu (sambil tersengih-sengih malu). nak jadi Doktor, nak jadi Askar (Cikgu tanya balik tak takut mati ke?), nak jadi Polis. Bila Malaysia lahirkan Angkasawan Pertama, ramai lak nak jadi Angkasawan... ye dop.... tp tulah cita-cita akan bertukar dari tahun ke tahun. Semakin membesar cita-cita pun bertukar lagi... (saya tak pernah terpikir pun nak jadi kerani kat office). tp tu yang saya jadi skarang... he he he...

Malam tadi sebelum tido byk benda yang dipikirkan. Saya terbaca satu message kat wall friend.. Malam ni adalah Malam Pertama di Rumah Baru.. Al-Fatihah.. tiba-tiba jantung bedegup... Ya Allah takutnya kalau malam tadi adalah malam terakhir saya di Dunia.. byk benda lagi nak buat ni...

Berbalik pada crite cita-cita, saya tak pernah terpikir nak jadik  AHLI PERNIAGAAN... nak bukak bisnes sendiri lagilah jauh nya...tapi skarang perasaan tu meluap-luap. bak kata orang nak berenti kerja hari ni dan esok dah ada kedai... tp bukan senang yer nak uruskan bisnes ni. macam-macam benda nak kena pikir....modal, nak jual barang apa, ada permintaan ke, minat, persaingan, ilmu kena ada.. seme tu kena blajar...restu dari orang tua yang paling penting, kena berani hadapi rintangan dan cabaran dan macam-macam lagi.. tp itu semua tak mematahkan semangat saya.. selagi ada daya akan saya teruskan.  Lambat atau cepat InsyaAllah semua ini akan jadi kenyataan..


Tak yah cite panjanglah.. layan jelah gambar-gambar ni..











No comments: