Monday 5 August 2013

Crite Jam 5



" salam, mintak maaf mengganggu mlm2 saya nak bgtau esok pagi saya balik kg. klu nak amik jg akak kena datang mlm nie la... klu x amik lepas Raya la..."

message pukul 11.53 mlm tadi... yang saya baca pukul 4.10 pagi.  a few calls made but no answering, hati dah  tak keruan ni, memikirkan baju raya nak pakai.. satu hal.. takut kena bising pun satu hal. cepat2 kejutkan huby suruh bangun makan sahur. kami kena jumpa tailor before 5 sbb dia nak terbang ke padang, nak gerak ke LCCCT..

klu tidak. tak berbaju raya la kami 3 branak... tak tau ngape tahun ni persiapan hari raya dilakukan last minit tak macam tahun2 lepas. klu 3 tahun lepas sebelum bersalinkan Naeema saya masih gagah memanjat tangga (eskalator je pun), masa tu  saya bersalin kan dia pada hari kedua Ramadhan. dah berpakat ngan suami kena sipakan segalanya sebelum saya bersalin. dengan perut memboyot menuju ke SOGO yang memamg terkenal ngan ramai orang. tapi gigih. tak kisah berhimpit2, berasak-asak janji dapat baju anak-anak. Tahun lepasa kami shopping masa bulan puasa tp waktu malam. jadi takdelah penat sangat. lepas je berbuka/magrib. terus menonong-nonong  menuju SOGO gak. kadang kalu dipikirkan apa yang best sangat shopping kat situ. dah la bersesak-sesak. nak milih kain pun susah. nak bayar pun satu hal beratur panjang. tempat international lagi sbb berbilang kaum dan bangsa ada kat situ. sebut je nak bangsa apa mesti ada. yag melepak kat tangga pun soksah cakapla....tp SOGO jugak tetap diredah. for me, maybe there's so much of choices you may get. nak fesyen apa seme ada...berhimpit pun berhimpit la..

tp tahun ni dah takde nak meredah ke SOGO.. malam tadi ke Jalan TAR mencari baju melayu suami dan anak bujang, sib baik kaler orange ada.... malam ni pulak nak meerdah ke parkson rawang sudah.. nak carik 2,3 lai baju kemeja untuk anak dara 2 orang... cukupla persiapan tahun ni. ....



No comments: